miércoles, 23 de noviembre de 2011

PLA DE ACCIO DEL IMET PER EL MANDAT 2011-2015




Creació d’una comissió de seguiment de seguretat
Atès que hi ha la previsió que el 2013 el cent per cent de la flota tingui instal·lat el sistema de localització i seguiment per GPS (avui ja el tenen 7.215 taxis),l’IMET proposarà al Departament d’Interior de laGeneralitat de Catalunya la creació d’una comissió deseguiment de seguretat, on es pugui tractar com millorar l’eficàcia i el manteniment de la comunicació ambel 112, així com altres temes que afectin la seguretat del sector. Així mateix, conjuntament amb la Direcció General de Mobilitat i Transports, es treballarà per continuar subvencionant la instal·lació dels equips de seguretat.

Incidir en la millora dels costos d’explotació
Un dels objectius de l’IMET és impulsar mesures que possibilitin la reducció dels costos d’explotació del taxi i, en aquest sentit, promourà la gestió de la llicència d’una forma col·lectiva, potenciant la creació de cooperatives de treball associat i societats anònimes laborals perquè hi ha un conjunt d’avantatges tant a nivell fiscal com tributari o laboral.
La gestió col·lectiva de la llicència afavoreix, entre d’altres aspectes, accions col·lectives que abarateixen costos i permeten la distribució més racional del treball.
Aquest model de gestió podria ser una de les primeres passes per a una futura ciutat del taxi. L’IMET preveu signar un conveni de col·laboració amb Barcelona Activa per tal que els taxistes interessats puguin rebre assessorament sobre la viabilitat dels seus projectes.

Accions comunes que ajudin a sortir de la crisi
La situació de crisi que afecta diversos sectors, també al taxi, fa necessari establir criteris comuns d’acció i unir esforços en la implementació de mesures que ajudin a sortir-ne. En aquest sentit, l’IMET preveu establir un calendari de sessions amb la Mesa Tècnica del Taxi, que es completarà amb la participació del sector en el Consell Català del Taxi. També està previst integrar representants del sector en comissions de treball com ara el Tribunal d’exàmens.

Evitar el cobrament abusiu
Es negociarà amb els representants del sector, incloses
les emissores de taxi, la proposta d’assolir una primera  declaració de principis, que hauria de contemplar els aspectes següents:
- Tots els taxistes tenen els mateixos drets i les mateixes obligacions.
- Tot usuari, estranger o nacional, té dret a gaudir del servei en les mateixes condicions.
- Tots els taxistes tenen l’obligació de no perjudicar la imatge del col·lectiu amb actuacions individuals.
- Les emissores de ràdio taxi tenen el dret d’exercitar una activitat comercial que les diferenciï, però amb respecte a les normes vigents.
- Els hotels són àrees de lliure concurrència, no susceptibles de negociació comercial per part de les emissores.
A fi de complir amb aquesta declaració de principis, es crearà una comissió formada per l’IMET, els representants del sector i les radioemissores, i s’hi incorporarà, quan el tema ho requereixi, el Gremi d’Hotels.
Atès que els hotels són àrees de lliure concurrència, se cercarà el compromís de les radioemissores a fi que es respecti el dret de servei per part dels taxistes que són a la parada. Així mateix s’estudiarà la possibilitat d’habilitar parades en els hotels que no en tinguin.
S’estendran totes les formes de col·laboració amb la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya per tal d’elaborar el Reglament d’Emissores conforme estableix la Llei del Taxi.
L’IMET procurarà, d’altra banda, impulsar la signatura d’un conveni de col·laboració amb el sector de la classe C i la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, per tal d’evitar l’actual intrusisme professional.
Finalment, s’establiran acords de col·laboració amb la Guàrdia Urbana de Barcelona i altres policies locals per a la inspecció i control, particularment en horaris nocturns, i també es formalitzarà un conveni amb la Junta Arbitral de Transports com a forma ràpida de resolució
de conflictes i com a eina de suport al Departament de Sancions de l’IMET per a la resolució dels expedients sancionadors que se’n derivin.

Intrusisme
L’IMET vol tractar de forma diferencial les tres casuístiques d’intrusisme que avui es donen: vehicles que treballen sense llicències (els anomenats “pirates”), competència deslleial dels taxis de luxe Classe C i competència deslleial dels taxis amb llicències de municipis fora de l’àmbit metropolità.
Atès que els vehicles que treballen sense llicència no representen un greu problema, ja que el nombre és escàs, i que la competència sancionadora no correspon a l’IMET sinó a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, la tasca d’aquest Institut se centrarà a col·laborar amb aquest Departament i a traslladar-li la informació pertinent.
Per tal eradicar la competència deslleial dels taxis de luxe Classe C, s’impulsarà una comissió amb la Generalitat de Catalunya i associacions professionals que la representen a fi d’establir criteris de funcionament en les parades d’hotels, d’estacions, del port, de l’aeroport i de les àrees d’influència. 
S’iniciaran converses amb les entitats metropolitanes per tal que informin els ajuntaments respectius sobre la necessitat que els taxis adscrits al seu territori no practiquin la competència deslleial amb els taxis de l’AMB i viceversa

Vetllar la salut laboral
Des de l’IMET es donarà suport a mesures necessàries per tal de garantir la salut laboral dels treballadors del sector amb el compliment íntegre de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, així com a l’impuls d’iniciatives destinades a minimitzar els riscos inherents a la professió, flexibilitzant i integrant la prevenció de riscos laborals, motivant la seva implantació i aconseguint que sigui un grau més d’integració, com a símbol i identificació de qualitat.
Atès que en el sector hi ha 110 titulars amb sis o més conductors i que, en total, sumen 1.376 treballadors, es començarà a sol·licitar a aquests titulars de llicència el pla de prevenció de riscos laborals de l’empresa.
L’IMET negociarà també amb el Servei Català de Trànsit, la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra a fi d’establir un procediment de control i acció davant dels problemes derivats de la conducció amb diferents substàncies estupefaents.
El servei de taxi de l’AMB ha d’assolir millors quotes en la qualitat del servei, i per assolir aquest objectiu, es treballarà especialment en l’ús de la indústria mediambiental en la prestació del servei promovent el reciclatge de pneumàtics, la utilització de combustibles no contaminants i la renovació de vehicles amb aquests combustibles.

Atenció a l’usuari
Treballarem per ajudar el sector a desenvolupar la seva feina amb confort i comoditat per a l’usuari, donant resposta immediata i buscant el millor recorregut i resposta als serveis especials que es puguin demanar.


Formació
El Pla d’Acció del present mandat posarà èmfasi en la realització de cursos de formació contínua i reciclatge i idiomes per als taxistes. Però especialment s’impulsarà, d’acord amb la Llei del Taxi, que la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya estableixi els requisits bàsics per a l’obtenció del certificat habilitant com a conductor d’autotaxis a Catalunya i l’homologació dels centres dedicats a impartir les matèries necessàries per a obtenir el certificat habilitant com a conductor d’autotaxis a Catalunya.

Accés a l’activitat del taxi
S’adaptarà el temari dels exàmens a les necessitats reals de la societat i es definiran els coneixements bàsics imprescindibles per a l’activitat del taxi. Així mateix, està previst adaptar l’estructura, les llengües, la durada i els criteris de correcció de l’examen i oferir una planificació adequada del calendari de convocatò- ries de les proves.
Es farà un seguiment i control dels exàmens i s’actualitzarà el banc de preguntes.
S’adquireix el compromís d’estudiar la possibilitat d’adaptar la forma de realització dels exàmens a les noves tecnologies.
S’organitzaran cursos en matèria de riscos laborals, llengües catalana i estrangeres, seguretat viària, atenció als usuaris i altres matèries que contribueixin a la millora del servei.
Per facilitar al taxista l’accés a la formació permanent, s’estudiarà la possibilitat d’organitzar cursos en línea permanent dels taxistes a través del portal web.

Regulació horària
S’estudiarà, juntament amb les organitzacions del sector, la possibilitat d’establir una regulació en el temps de treball real de cada llicència. Això permetrà alliberar servei en aquelles hores de poca activitat i incrementarlo en hores puntes.

Sostenibilitat ambiental i econòmica
Es promouran les pràctiques sostenibles en el sector (com la utilització de les parades, la gestió de les flotes i la conducció eficient), renovació progressiva de la flota i introducció de energies i tecnologies alternatives (GLP, Gas Natural, híbrids, elèctrics...) per tal de reduir els costos d’explotació i contribuir a la millora de la qualitat ambiental.

Mobilitat reduïda
En compliment del RD 1544/2007 i amb l’objectiu de millorar el servei de taxi per a persones amb mobilitat reduïda, es treballarà per incrementar fins a un 5% l’actual flota de vehicles adaptats.


Altres
Adaptació del servei del taxi dels municipis que s’han integrat a l’àrea metropolitana de Barcelona. Incorporació en els vehicles taxi del nou distintiu de l’ àrea metropolitana de Barcelona, d’acord amb el protocol que s’estableixi.
Estudi de fórmules d’implementació de la consulta electoral en el sector del taxi.
Autorització de vehicles amb set places.  Club del Taxi: s’iniciarà un projecte dirigit al taxista per tal que pugui gaudir de descomptes i ofertes especials en diferents sectors (compres, oci, esport, etc.)

Compromís amb el Pla d’Acció  i relacions amb altres institucions
Tots els departaments de l’IMET orientaran el seu treball diari cap als objectius del Pla d’actuacions i s’establiran acords de col·laboració específics amb els diferents àmbits de les administracions, com l’Institut Català de l’Energia (ICAEN) en la línia d’incentivar i promoure l’ús i l’avaluació de les energies alternatives en el vehicle taxi i en la contribució a la millora de la qualitat ambiental; amb la Fundació ONCE i l’IMSERSO per continuar incorporant vehicles adaptats per a persones amb problemes de mobilitat reduïda al parc de taxis; amb els ajuntaments dels municipis metropolitans per establir una xarxa de col·laboració en tots els aspectes que fan referència al servei i a la seva qualitat; amb l’Ajuntament de Barcelona per fer un seguiment del Pla d’Energia per al Canvi Climàtic i Qualitat de l’Aire 2011-2020 de l’Agència d’Energia de Barcelona i amb totes aquells responsables municipals per millorar la xarxa de parades, la seva senyalització, l’optimització i el seu respecte en el conjunt de l’ àrea metropolitana de Barcelona.

Després d'enumerar totes les mesures en principi, per part del nou equip de govern, a continuació anirem fent un seguiment continu, per aplaudir quan aconsegueixin alguna i insistint en l'aplicació de les restants, l'administració per si sola serà incapaç de posar en marxa aquest paquet, sense la col · laboració de tots, els desitgem molta sort i l'únic que ens queda és dir-los que li prestarem la màxima col · laboració. Molta sort per a tots .... "entre tots ho farem"

No hay comentarios:

Publicar un comentario